DETECTION OF PROGRAMMING PLAGIARISM IN COMPUTING EDUCATION: A SYSTEMATIC MAPPING STUDY
Categorias Artigo em Conferência
The programming plagiarism is increasingly a problem in computing education, and the proposed solutions for this growing concern rely on
automatic detectors. The usage of the automatic tools for this purpose can provide benefits in education for professors and instructors of programming assignments, besides, to avoid the lack of essential skills from the students since they compromise their programming logic by plagiarizing. This paper performs a systematic mapping study aligned with a snowballing technique to analyzes the existing solutions for this domain. As contributions, tendencies, as well as information analysis, are provided to guide new proposals of solutions.
Artigo Completo. Publicado no Simpósio Brasileiro de Informática na Educação (Brazilian Symposium on Computers in Education). 2020.
Financiador(es): Coordenaçao de Aperfeiçomento de Pessoal de Nível Superior - Brasil (CAPES) - Finance Code 001
Projetos relacionados
ALGORITMOS E FERRAMENTAS PARA BIOINFORMÁTICA
Este projeto tem como finalidade pesquisar métodos e técnicas de bioinfomática para serem aplicados em áreas de conhecimento tais como a computação, agronomia, entre outras. Além disto, propõe a criação e integração de ferramentas que auxiliam no processo de análise dos dados obtidos pela bioinformática.